نمایشگاه آی‌فارم شیراز | برگزاری نمایشگاه تخصصی گلخانه و باغبانی شیراز فرصتی برای جذب سرمایه گذاران است

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گلخانه، باغبانی، گیاهان دارویی و صنایع وابسته در شهر شیراز فرصتی برای آشنایی گلخانه‌داران با تکنولوژی‌های روز و جذب سرمایه‌گذاران است.

مجیدرضا پاکاری در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبر نمایشگاه از برگزاری نمایشگاه تخصصی و بین‌المللی گلخانه، باغبانی، گیاهان دارویی و صنایع وابسته در شیراز خبر داد و اظهار داشت: از ۱۲ تا ۱۵ بهمن ماه این نمایشگاه برای علاقمندان برپا می‌شود.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه سازه و تجهیزات و محصولات گلخانه‌ای مانند گل و گیاه زینتی، قارچ خوراکی، گیاهان دارویی محصولات کشاورزی به نمایش در می‎آید، تصریح کرد: شرکت‌های صنایع تبدیلی استان فارس هم در این نمایشگاه شرکت می‌کنند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با تاکید بر اینکه این نمایشگاه بین‌المللی است و تولیدکنندگان و گلخانه‌داران از سراسر کشور شرکت می‌کنند، گفت: هدف از برگزاری نمایشگاه معرفی آخرین تکنولوژی‌های روز و دستاوردها است.

پاکاری با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان هم در نمایشگاه تخصصی بین‌المللی گلخانه، باغبانی، گیاهان دارویی و صنایع وابسته شیراز حضور می‌یابند، افزود: راه‌اندازی میزهای تخصصی مشاوره برای راهنمایی سرمایه گذاران، تبادل اطلاعات و برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای کارشناسان و بهره‌برداران نمایشگاه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه کارشناسان و بهره‌برداران قبل از بازگشایی نمایشگاه کارگاه آموزشی دارند، اظهار داشت: در این نمایشگاه محلی برای آموزش گلخانه‌داری طراحی شده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: هدف اصلی این نمایشگاه آشنایی با تکنولوژی‌ها، راهنمایی، مشارکت و جذب سرمایه گذاران است.

پاکاری افزود: بازدیدکنندگان نمایشگاه میتوانند از حضور کارشناسان تخصصی، مشاورین و کلینیک‌ها استفاده کنند تا راهکارهای مناسب برای سرمایه گذاری در استان و کشور با توجه به برنامه‌هایی که هدف گذاری شده انجام بدهند.

وی با بیان اینکه استان فارس از نظر وضعیت کشاورزی و سطح زیرکشت محصولات باغی رتبه اول کشور را دارد، گفت: ۱۲ درصد سطح زیر کشت و ۱۴ درصد تولید محصولات باغی کشور مربوط به استان ما است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه استان فارس در بحث زراعت هم رتبه دوم را کسب کرده است، عنوان کرد: تنوع اقلیمی استان فارس دارد سبب تولید انواع محصولات زراعی و باغی، محصولات گرمسیری، نیمه گرمسیری، سردسیری و خشک شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *