جلسه شانزدهمین نمایشگاه بین المللی گلخانه، باغبانی و تجهیزات وابسته و نیز شانزدهمین نمایشگاه تخصصی گیاهان دارویی و صنایع وابسته

با حضور مهندس مجید رضا پاکاری، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی فارس،دکتر کمالی معاون آموزشی نظام مهندسی کشاورزی، مهندس حمیدرضا ابراهیمی مدیر ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان، دکتر حسینی فرد رییس هیات مدیره انجمن ملی گلخانه سازان کشور، مهندس نقیب معاون اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی فارس، مهندس بامداد مدیر روابط عمومی سازمان نظام مهندسی کشاورزی، خانم خوشرو مدیرپروژه نمایشگاه آیفارم و دیگر کارشناسان مرتبط، در محل سالن جلسات مدیریت شیلات برگزار شد.

دراین جلسه بر تبیین سیاستهای نمایشگاه، جمع بندی موارد جلسات قبلی، برگزاری دوره های نظامند سازمان نظام مهندسی استان، دعوت از گلخانه داران و باغداران استان و ۱۱ استان همجوار و… تاکید شد.

رئیس انجمن ملی گلخانه سازان گفت: شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گلخانه، باغبانی، گیاهان دارویی و صنایع وابسته از تاریخ ۱۲ تا ۱۵ بهمن در شهر شیراز برگزار می‌شود.

عبدالرحمان حسینی فرد در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبر نمایشگاه، اظهار داشت: این نمایشگاه تخصصی همزمان با سمینار نقش انجمن ملی گلخانه‌سازان در توسعه گلخانه‌های کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برگزاری این نمایشگاه در توسعه و تجهیز گلخانه‌های استان موثر است، اظهار داشت: استان شیراز ۷۰۰۰ هکتار گلخانه در دست احداث دارد.

رئیس انجمن ملی گلخانه‌سازان با اشاره به اینکه سرعت توسعه گلخانه در شیراز بسیار زیاد است، گفت: با توجه به این امر، تکنولوژی جدید در شیراز و استان فارس ضرورت دارد.

حسینی فرد با بیان اینکه باید ۴۸هزار هکتار به گلخانه‌های کشور اضافه شود، اظهار داشت: استان فارس ایجاد ۷۰۰۰ گلخانه را در تعهد خود قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون پروانه تاسیس ۸۰۰ هکتار گلخانه صادر شده است، گفت: استان فارس از نظر گسترش گلخانه‌ها ظرفیت بالایی دارد.

رئیس انجمن ملی گلخانه‌سازان درباره مقایسه نمایشگاه آی فارم تهران و شیراز، تصریح کرد: در نمایشگاه شیراز شرکت‌های بزرگی آمدند و اضافه شدن غرفه‌های تخصصی باغبانی هم سبب پربار تر شدن آن می‌شود.

حسینی فرد با بیان اینکه بخشی از این نمایشگاه مربوط به گیاهان دارویی است، اظهار داشت: تولید و توسعه گیاهان دارویی هم وابسته به توسعه گلخانه‌ها است.

وی با اشاره به اینکه همزمان با برگزاری نمایشگاه کلاس‌های تخصصی آموزشی برای علاقمندان به گلخانه برپا می‌شود، گفت: کارشناسان و مهندسان کشاورزی، مروجین بخش باغبانی و گلخانه و کسانی که در بخش گلخانه‌ها فعالیت دارند می‌تدانند در این دوره آموزشی شرکت کنند.

وی با بیان اینکه در صبح روز سه شنبه ۱۲ بهمن ماه، در اتاق بازرگانی سمیناری با حضور مقامات مرتبط برگزار می‌شود، گفت: در این سمینار از نقش انجمن در توسعه گلخانه‌های کشور گزارشی تهیه و فیلم و اسلایدهای تخصصی آن به نمایش در می‌آید.

رئیس انجمن ملی گلخانه سازان با بیان اینکه مقاماتی مانند معاون وزیر، رئیس شرکت شهرک‌ها و رئیس نظام مهندسی کشوردر این سمینار شرکت دارند، افزود: در این مراسم از همه کسانی که در توسعه گلخانه‌ها نقش داشتند تجلیل می‌شود.

حسینی فرد با اشاره به اینکه مجمع انجمن گلخانه‌داران همزمان با برگزاری آی فارم برگزار می‌شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه مجمع در شیراز برگزار می‌شود بنابراین تمامی شرکت‌های عضو انجمن چه آن‌هایی که در نمایشگاه حضور داشتند و چه نداشتند به نمایشگاه می‌آیند.

رئیس انجمن ملی گلخانه‌سازان با تاکید بر اینکه این دوره به مدت سه روز و از ساعت ۴ تا ۸ونیم شب برگزار می‌شود، عنوان کرد: در پایان دوره تاییدیه حضور در کلاس‌ها توسط نظام مهندسی کشور صادر می‌شود.

حسینی فرد افزود: این گواهی نامه‌ها معتبر بوده و برای شرکت‌های عضو نظام مهندسی برای درجه‌ای که می‌گیرند و برای ترفیع کارمندان اداری کاربرد دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *