نمایشگاه آی فارم شیراز | مدیرعامل شهر آفتاب: فناوری‌های روز در نمایشگاه‌های تخصصی معرفی می‌شود

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب گفت: برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی فرصتی برای معرفی و استفاده از فناوری‌های روز است.

عباس تقدسی نژاد مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب به همراه حامد ایرانی برگزار کننده نمایشگاه‌های آی‌فارم و آی‌فود شیراز از شانزدهمین نمایشگاه باغبانی، گلخانه، نهاده، گل و گیاه و گیاهان دارویی بازدید کرد.

عباس تقدسی نژاد در گفت‌وگو با خبر نمایشگاه، در حاشیه این بازدید با بیان اینکه حوزه کشاورزی ضروری‌ترین حوزه مورد نیاز کشور برای توسعه است، اظهار داشت: استفاده از تجهیزات و تکنولوژی‌های روز در پیشرفت این حوزه موثر است.

وی با اشاره به اینکه سالیانه در حوزه کشاورزی ۱۰۰ میلیون تن فرآورده‌های غذایی مورد نیاز ما تولید می‌شود، تصریح کرد: متاسفانه ۳۵ میلیون تن از این تولیدات هدر رفت است.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب افزود: این موضوع در بخش‌هایی مانند گل و گیاه هم مثل صنایع فرآورده‌های غذایی تسری یافته و بخشی از تولیدات کشور که امکان صادرات و درآمد زایی دارد از بین می‌رود.

تقدسی با بیان اینکه این مشکل در کشورهای دیگر با بهره گیری از روش های نوین بسته‌بندی و تکنولوژی روز، حل شده است، گفت: در کشور ما هم باید تحرکاتی برای هدر رفت حوزه غذایی و گل و گیاه صورت بگیرد.

وی افزود: صنعتگران حوزه فناوری در این حوزه می‌توانند آنچه هدر رفت است را تبدیل به ماحصلی برای کشور کنند.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب با تاکید بر اینکه ۳۵ میلیون هدر رفت مواد غذایی معادل خوراک ۱۵ میلیون نفر است، افزود: در بخش غذا بخش مهمی و در گل و گیاه هم منابع مهمی را به خاطر جدی نگرفتن اسنقاده از تکنولوژی از دست می‌دهیم.

تقدسی گفت: باید نمایشگاه‌های تخصصی بانگاه هم افزایی برگزار شود تا با کمک حوزه‌های دانش‌بنیان و تجمیع ایده‌ها بتوانیم به تولید بهینه و صادرات کشور کمک کند.

وی به سایت نمایشگاه شهر آفتاب اشاره کرد و افزود: مجموعه شهر آفتاب بزرگترین سایت نمایشگاه کشور است که استفاده درستی از این ظرفیت آن نشده است اما اخیرا با تغییرات مدیریتی شهرداری و شورای شهر و نگاهی که به این مجموعه شده قرار است به منطقه ویژه اقتصادی و تجاری تبدیل شود.

تقدسی با بیان اینکه شهر آفتاب باید حوزه صنعت نمایشگاه داری شود، تصریح کرد: اخیرا هم ۲ نمایشگاه برگزار شده که یکی از آن تجهیزات آشپزخانه و هتلداری و اکنون هم فرآورده‌های غذایی در حال برگزاری و نمایشگاه خودرو هم به زودی برگزار می‌شود‌.

وی افزود: نمایشگاه تخصصی خودرو یکی از پر مخاطب ترین نمایشگاه‌ها است که اگر شرایط کرونایی اجازه دهد برگزار می‌شود.

تقدسی با بیان اینکه از سال ۱۴۰۱ باید همه نمایشگاه‌ها در شهر آفتاب برگزار شود، عنوان کرد: از آنجا که سازه‌های نمایشگاه شهر آفتاب استاندارد است مستعد برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی است.

وی گفت: برای سال آینده با شعار اینکه همه روزهای سال نمایشگاه داشته باشیم تلاش می‌کنیم تا شهر آفتابی متفاوت داشته باشیم.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *